I

Inovația din companiile tech merită comunicată

Companiile tech sunt o importantă sursă de inovație. Deși vorbesc mai des despre cât de importantă este comunicarea în domeniul cercetării, același lucru este valabil și în zona de inovare în IT.

Recent, am început să lucrez cu echipe și companii din zona IT, pentru a-i ajuta să pună în valoare inovația pe care o produc într-un ritm atât de alert. Ajutându-i să își „îmblânzească” articolele tehnice și să își structureze mai bine prezentările pentru evenimente externe, am înțeles mai bine cât de sugrumat este discursul tehnic de jargon. Am observat, de asemenea, că una din cele mai mari capcane în formularea discursului este structurarea ideilor după o logică străină unei audiențe din exterior.

M-am bucurat așadar când am fost invitată la Community Talks de către cei de la Romsoft pentru a vorbi despre cum arată o astfel de muncă de traducere a discursului tehnic pentru o audiență cu un nivel de specializare mai scăzut.


Care 3 idei li s-au părut cele mai importante:


⚡ Primul lucru pe care l-am învățat este că, indiferent cât de complicat este subiectul, există întotdeauna o modalitate de a-l comunica într-un mod mai accesibil.
⚡Al doilea aspect a fost că jargonul tehnic acționează ca o foarfecă. Ori de câte ori este folosit, comunicarea este întreruptă.
⚡Al treilea, și poate cel mai important gând pe care trebuie să-l reținem din această sesiune, a fost că ar trebui să comunicăm mai puțin ca și cum am vorbi cu noi înșine în fața unei oglinzi și să fim mai conștienți de persoana din fața noastră.

Citiți tot articolul, în limba engleză, aici.

În fiecare lună, trimit un newsletter despre Știință & Comunicare, cu articole care vorbesc despre cum poate fi mai bine promovată cercetarea în România. Include ce scriu aici, pe blog, dar și articole recente din alte limbi pe care le recomand și le comentez.
Vă puteți abona aici.

CategoriiTraining

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *