C

Cum pot comunica cercetătorii direct cu publicul

Știați că ciorile au capacitatea să rețină chipul unui om și să îl recunoască când îl vede altă dată? Și că au propriile obiceiuri funerare? Am aflat asta direct de la o cercetătoare reponsabilă de studiul comportamentului ciorilor care adoptă o abordare directă a comunicării științei: sare peste intermediari și se adresează direct publicului.

Fie că este vorba despre podcasturi, conferinţe fascinante sau prezenţa la zilele porţilor deschise, despre site-ul personal sau un blog cu nouăţi din laborator, cercetătorul are numeroase modalităţi de a intra în legătură cu un public interesat de ştiinţă.

Caracteristicile unei bune comunicări, aşa cum au fost acestea determinate de către audienţă, sunt:

  • Claritatea şi concizia, în special în comunicarea scrisă
  • Adoptarea unui limbaj standard, uşor de înţeleg
  • Conţinut educaţional, dar într-o formă atractivă
  • Acces facil la informaţii

Câteva exemple de comunicare directă a cercetătorilor cu publicul:

Mai puțin cunoscuți

Cum am aflat despre ei? Majoritatea au fost invitați la unul din podcasturile mele preferate de știință, Oologies.

VIP-uri

România

Lista mea pentru România are deocamdată doar câteva nume, sunt în căutarea mai multor exemple. Dacă știți cercetători implicați în comunicarea directă cu publicul pe paginile/ conturile proprii de social media, vă rog să îmi lăsați un comentariu sau să îmi scrieți la madalina@comunicarestiintifica.ro .

Acesta este ultimul articol care explică modelul de comunicare în trei pași. Pentru a înțelege mai bine subiectul, citiți toate articolele din serie.

În fiecare lună, trimit un newsletter despre Știință & Comunicare, cu articole care vorbesc despre cum poate fi mai bine promovată cercetarea în România. Include ce scriu aici, pe blog, dar și articole recente din alte limbi pe care le recomand și le comentez.
Vă puteți abona aici.

CategoriiOutreach

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *