R

Relația cercetător – comunicator

Cum poate ajuta un comunicator în transmiterea mesajului de știință? Ce nevoi și așteptări are un cercetător și ce poate oferi în schimb specialistul în relații publice, astfel încât relația să fie una reciproc avantajoasă.

Informațiile de mai jos sunt adaptate după modelul de comunicare linear al lui Lars Lindberg Christensen.




Cercetătorul îi oferă specialistului PR:


Specialistul PR îi oferă cercetătorului:


Rezultate ştiinţifice verificate
Forţă de muncă pentru promovarea rezultatelor cercetării
O imagine clară asupra domeniului de cercetare
Experitză pentru cel mai bun unghi de aborare
Linkuri spre materiale interesante
Textul comunicatului de presă
Răbdare
Elementele vizuale ale comunicatului de presă
Răspunsuri prompte la întrebările şi cererile sale
Distribuţie largă, prin media sau alte canale
Disponibilitatea de a corecta şi aproba
conţinutul ştiinţific al comunicatelor de presă sau alte produse finale
Disponibilitate (pentru specialist sau presă)

De aceea, în comunicarea spre publicul larg, relația dintre cercetători și specialiștii în comunicare este una care necesită negociere, stabilire de reguli, dar poate fi extrem de fructuoasă. Comunicatorii sunt învățați să gândească pentru pubic, cercetătorii sunt concentrați asupra preciziei și acurateții. Doar prin colaborarea dintre cei doi produsul final poate respecta valorile importante pentru cercetător, dar să fie suficient de atractiv pentru public.

Pentru a înțelege mai bine modelul de comunicare, citiți și toate articolele din această serie.

În fiecare lună, trimit un newsletter despre Știință & Comunicare, cu articole care vorbesc despre cum poate fi mai bine promovată cercetarea în România. Include ce scriu aici, pe blog, dar și articole recente din alte limbi pe care le recomand și le comentez.
Vă puteți abona aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *